MUZIN! biedt deskundigheidsbevordering aan in drie vormen:

Training

  • Duur: 2,5 uur, (1 dagdeel met eventueel herhalingen)
  • Doelgroep: een team (of deel) van leerkrachten P.O.

Individuele coaching

  • duur: 1 uur per week, aantal in overleg.
  • doelgroep; leerkracht P.O.

 Deskundigheidsbevordering in de klas

  • duur 15 wekelijkse lessen + voor- en nagesprekken
  • doelgroep; de leerkracht in de klas

 

 

1. Training:

Een middag of avond vol inspiratie maar ook transpiratie; want je zult zelf aan het werk gaan met zingen, spelen en bewegen.Maar ook komen didactiek en organisatie aan bod. En het hoe en waarom van een goede of foute muziekles. Je krijgt tal van tips en trucs om je muzieklessen tot een succes te maken. Met de activiteiten en de theorie uit de training kun je in je klas direct aan de slag. Je doet een schat aan inspiratie op. Je zult ervaren dat je muzieklessen meer diepgang hebben en zorgen voor veel plezier. 

In een telefonisch gesprek of mail zal de vraag helder worden en een passend plan voor de middag of avond besproken worden. Tijdens dit gesprek zal ook duidelijk worden of er eventueel behoefte is aan meerdere sessies. In dat geval zal ik bij je op school komen voor een uitgebreidere vraaganalyse en plan van aanpak.

 

2. Individuele coaching:  

Je gaat samen met de muziekdocent een (serie) muziekles(sen) voorbereiden en voorbespreken. Jij als leerkracht bepaalt de doelstelling en geeft de les. na afloop ga je de les samen nabespreken en een voorbereiding voor de volgende les bespreken. Je krijgt tips en trucs en vergroot zo je eigen competenties.

De leerkracht is na deze coaching beter in staat om op een verantwoorde en gevarieerde wijze muzieklessen in zijn klas aan te bieden.

 

 3. Deskundigheidsbevordering in de klas:

Na een startgesprek waarin inhoud en aanpak besproken worden komt de muziekdocent in je klas om een voorbeeldles te geven. Na afloop van deze les vindt er een gesprek plaats waarin deze les besproken wordt en ook de daarop volgende echoles, te geven door de groepsleerkracht, wordt voorbesproken.  De muziekdocent observeert de echoles, waarna vervolgens een nagesprek plaatsvind.

Deze cyclus zal een aantal keren herhaald worden waarbij alle domeinen van het muziekonderwijs (muziek maken, luisteren, bewegen, noteren en ontwerpen en spreken over) aan bod komen.

Uiteindelijk zal dit leiden tot het zelfstandig voorbereiden en uitvoeren van een goede muziekles.

Je zult ervaren dat het geven van een goede muziekles niet moeilijk hoeft te zijn. Dat je eigen competenties inzetbaar zijn en voor veel voldoening en muzikaal plezier zorgen, en dat de klas als groep en de leerling individueel op muzikaal, cognitief en sociaal-emotioneel gebied beter zal presteren door het hebben van goed muziekonderwijs.

 

Voor meer informatie : info@muzin.nl